Jak používat hlášení zkušeností uživatelů Chrome, abyste zlepšili výkon vašich stránek

Update pro PageSpeed Insights z „laboratorních dat“ do „terénních dat“ měl velký potenciál razantně ovlivnit to, jak se Google vypořádává s vaším hodnocením od internetového vyhledávače.
 
Na Chrome Web summit konferenci v roce 2017 Google představil světu CrUX – Chrome User Experience Report (hlášení zkušeností uživatelů Google) – databázi, která byla konstruována z různorodých vzorků, které byly staženy od autentických a skutečných uživatelů Google Chrome a jejich zkušeností s vyhledáváním na tomto vyhledávači. Podle Google byl cíl „zachytit celou řadu externích faktorů, které utvářejí uživatelovu konečnou zkušenost s vyhledáváním“.
 
O několik měsíců později, Google updatoval jejich PageSpeed Insights nástroj, aby hodnotila hned dvě oddělené kategorie: „Rychlost“ a „optimalizaci“. Známé PageSpeed Insights hodnocení, které bylo založeno na technických problémech a doporučených opravách Google byl přesunut do sekce „Optimalizace“, zatímco nově představená sekce rychlosti stránky začala hodnotit internetové stránky jako „rychlé“, „průměrné“ nebo „pomalé“, což se zakládalo na mediánu FCP (First contentful Paint – první obsahový obraz) a DOMCL (DOM Content Loaded – DOM načtený obsah).

CO je ale mnohem důležitější je to, že namísto shromažďování kontrolních čísel těchto výkonnostních složek v nějakém nastaveném prostředí (jako to dělá většina správců webu v reálném životě tím, že se dostávají na jejich stránky s pomocí nejrůznějších vyhledávačů, aby našly co možná nejprůměrnější čas načtení) Google dělá úhrn na základě RUM (Real User monitoring – monitoringu skutečných uživatelů).
 
Vaše skóre rychlosti stránky je založeno na datech, které jsou shromážděny od miliónů uživatelů Google Chrome a od jejich zkušenosti s načítáním vašich stránek, přesněji řečeno se posuzuje to, jak probíhá interakce uživatele s vaší stránkou, jak dlouho trvá, než se stránka načte, jaké zařízení uživatelé při vstupu na stránky používají apod.. Nedostupné skóre rychlosti znamená, že CrUX nemá dostatek informací o vašem provozu a datech. Mějte na paměti, že i když se CrUX databáze neustále rozrůstá, je důležité občas zkontrolovat, jestli se vaše skóre nezměnilo z „nedostupné“ na něco jiného nebo jestli je stále nedostupné.
 
Zatímco update pro PageSpeed Insights nemusí na první pohled znamenat nic převratného (především, pokud raději používáte jiné nástroje jako Pingdom, webPageTest nebo dokonce Chrome Dev Tools), je velmi důležité si zapamatovat, že je tu tento „přechod“ z laboratorních dat na terénní data. To znamená pro SEO společnosti jednu věc a to, že Google bude hodnotit, jestli se rychlost vaší stránky vyrovná rychlosti stránek ve vašem okolí – a tato změna z jedněch dat na druhé může znamenat potencionálně velký vliv na hodnocení ve vyhledávači.
 

  • Dobré pro debugging                                                                   – Skutečná uživatelská zkušenost
  • Hluboká viditelnost do UX                                                          – Soulad s byznysovým KPI
  • Reprodukovatelné prostředí                                                     – Velmi omezený počet metrik
  • Ale žádné problémové místa skutečného světa                 – Limitované možnosti debuggingu
  • Nemůže vůbec obstát oproti skutečnému KPI)

 
V tomto článku se vám pokusíme ukázat nějaké místní testy rychlosti načítání, a jak drasticky odlišné výsledky mají v CrUX metrice výkonu. Také vás naučíme to, jak vlastně použít CrUX data, abyste zrychlili načítání vašich stránek.
 

Vliv CrUX dat na měření rychlosti vaší stránky

Abychom viděli, jak se vlastně mohou CrUX data lišit od dat z laboratorních nástrojů, pojďme spusti menší test místní rychlosti načítání pro dva velké zpravodajské weby: USAtoday.com a CNN.com.
 
Nejprve si pojďme načíst obě dvě stránky (usatoday.com a edition.cnn.com) na WebPageTest s povoleným výchozím nastavením.

 
Určitě si všimnete toho, že podle těchto měření, načítací rychlost pro USA Today je skoro čtyřikrát větší než pro CNN. (118,711 sekund vs. 16 751 sekund).
 
Pojďme nyní porovnat tyto laboratorní výsledky s daty od CrUX, které byly vypočteny nástrojem PageSpeed Insights.
 
Můžete být i překvapeni při zjištění, že co se týče Google, USA Today domácí stránka je považována za „rychlou“, zatímco ta od CNN je „pomalá“.