4 způsoby, jak využít obrázky k budování odkazů

„Vytvořte zajímavý vizuální obsah a odkazy z jiných stránek se Vám jen pohrnou“ zní sice krásně, ale ne vždy se kvalitní vizuální obsah rovná i kvalitním odkazům. Pokud chcete získat opravdu dobré prolinkování, musíte přijít s konkrétním plánem, jak obrázky v praxi využít.
 
Podívejme se spolu na 4 způsoby, jak využít vizuální obsah Vašich webových stránek k získání externích odkazů.
 

  1. Staňte se skladištěm fotografií Vašeho oboru

 
Články, blogy, názory nebo komentáře. Tam všude naleznete obrázky vztahující se k tématu. Tyto obrázky slouží k přilákání čtenářů a mnohdy rozhodují o počtu přečtení.
 
Zajímavé je, že v mnoha případech jsou tyto obrázky pouze ilustrační a stažené z internetové databáze. Jen málo webových stránek vytváří vlastní originální obrázky a to je šance, které můžete využít. Nejen, že budou Vaše obrázky originální, ale také získáte přímé odkazy z webových stránek, které je využijí pro vlastní účely.
 
 
 
 
Tipy, jak vytvořit skladiště kvalitních obrázků:
 

  • Vytvořte si seznam klíčových slov pro Vaše odvětví a zjistěte, zda k nim naleznete na Googlu kvalitní obrázky
  • Vytvořte obrázky/fotografie, které budou vysvětlovat podstatu zvoleného klíčového slova. Použít můžete nejen fotografie, ale také grafy
  • Napište na svém blogu článek o vytvořeném vizuálním obsahu a připojte k němu odkazy na všechny obrázky. Usnadníte tak jejich sdílení a získáte více externích odkazů
  • Vytvořte databázi na svém webu, kde přidáte všechny obrázky/fotografie a grafy a přímé odkazy pro jejich využití. Do titulku použijte klíčová slova jako například „kreativní obrázky pro volné využití“ nebo „databáze užitečných obrázků“. Nezapomeňte také využít alt parametr a popisky podle klíčových slov

 
Vámi vytvořené obrázky a grafy nemusí patřit mezi ty nejlepší, aby splnily svůj účel. Stačí, když budou navazovat na témata, která jste si zvolili, a budou volně dostupné na internetu.
 

  1. Identifikujte klíčová slova, o které je u blogerů zájem

 
Klíčová slova jsou zkrátka klíčová ve všem. Platí tomu tak i v případě obrázků a je potřeba nalézt vhodná klíčová slova, která blogeři na internetu hledají. Pomoci Vám s tím může například Screaming Frog, který Vám nabídne prozkoumání webových stránek a obrázků, které se na nich nachází.
 
Jelikož jen málokterá webová stránka dnes používá externí odkazy, je třeba prohledat obrázky uložené na serveru zvolené webové stránky a prohledat alt popisky a meta popisky. Ty Vám mohou poskytnout důležité informace o tom, pod jakými slovy blogeři obrázky vyhledávají.
 
Využijte tento nástroj a vyhledejte klíčová slova pro několik nejlepších a nejvlivnějších webů a blogerů ve Vašem oboru. Získáte tím nejen přehled o tom, jaká slova využívají, ale také přehled o tématech, se kterými se spojují.
 
 
 
 
Nalezená klíčová slova můžete i otestovat a to takto:
 

  • Otestujte četnost hledání zvolených klíčových slov pomocí Google Keyword Planner. Nalezená slova nemusí být zrovna v TOP 10. Je ale třeba, aby o ně byl zájem v širším spektru vyhledávání
  • Vyhledejte klíčové slovo přímo pomocí Google obrázků. V nalezených obrázcích pak zkoumejte kvalitu obrázku, ale také relevanci. Pokud nenajdete kvalitní a relevantní obrázek, zkrátka jej vytvořte a staňte se sami zdrojem
  • Vyhněte se obecným slovům. Vaším cílem jsou specifická slova s jasným zaměřením
  • Použijte nástroj SEMrush pro vyhledání obtížnosti hodnocení pro zvolené slovo

 
 

  1. Vyhledejte lidi, kteří využívají Vaše obrázky

 
Pokud se Vám podařilo vytvořit kreativní a originální obrázky, je zde velká šance, že je blogeři a firmy používají na svých webových stránkách. Ve většině případů jsou ale tyto obrázky bez zveřejněného zdroje.
 
Kontaktujte proto blogery/weby a požádejte o to, aby do popisku obrázků přidali zdroj a propojili je tak s Vaším webem. Pokud tak udělat nechtějí, nechte to zkrátka být. Vyvarujte se jakýmkoli copyrightum a jiným pokusům, jak jim zabránit ve využívání. Vyústilo by to pouze v odstranění obrázků a to Vám nic dobrého nepřinese.
 
Najít Vaše obrázky na jiných webech je přitom jednoduché. Zkopírujte jejich adresu a vložte je do pole vyhledávání na Googlu, které vyhledává pomocí přesné shody celého obrázku. Jednoduše tak naleznete články s Vaším vizuálním obsahem a můžete kontaktovat jejich autory.
 
 
 

  1. Přesný poměr vizuálního obsahu a textu

 
Studie vytvořená webem BuzzSumo odhalila, že nejvíce sdílenými články na Facebooku jsou ty, které obsahují jeden obrázek na 75 až 100 slov. Jelikož je sdílení na sociálních sítích přímo spojené s externími odkazy, může strategie zaměřená na dobré rozložení textu a obrázků přinést skvělé výsledky.
 
Neznamená to ovšem, že na každých 75 až 100 slov musíte nutně přidat obrázek. Je to spíše odrazový můstek, ze kterého můžete odstartovat vlastní experimentování, jaký poměr je pro Vaše návštěvníky ten ideální. Existují totiž weby, které jsou zaměřené na specifický obor a navštěvují je většinou lidé se znalostmi z tohoto odvětví. Tito lidé pak očekávají co možná největší přísun informací a obrázky je příliš nezajímají. Na druhou stranu jsou i takové weby, které slouží laické veřejnosti a vizuální obsah působí v takovém případě jako lapač pozornosti.
 
 
Je na Vás, jak pečlivě přečtete potřeby Vašich návštěvníků a zda jim dokážete nabídnout tu správnou kombinaci textu a vizuálního obsahu. V každém případě experimenty nic zkazit nemůžete a možná se dostaví zajímavé výsledky, které zlepší hodnocení i pozici Vašeho webu.